Rendszeres olvasók

2011. június 14., kedd

Természetes szépségápolás - sószappan

Amióta az eszemet tudom problémáim vannak a pattanásokkal. Ez a terhesség idején megszűnt, de mivel ez az állapot nem tartható fent folyamatosan, a probléma is visszatért. Kipróbáltam már annyi mindent, csak gyűltek a szekrényben a csodakenceficék.

A neten való bolyongás során akadtam rá a himalájai sószappanra. Akkor amikor 2 éve megvettem, még nem volt olcsó és csak webáruházon keresztül tudtam hozzájutni. De megérte.
Nem használom minden nap, de azért a heti 2-3 alkalom megvan. (van amikor hosszabb idő is eltelik 2 használat között, de ez csak a lustaságomnak tudható be).

A szappan egy rózsaszín tömb, egy adag só, tömbösítve. Első használata során borzasztóan csípett, de ez pár perccel később megszűnt. Amikor rászáradt az arcomra a sókristályoktól úgy néztem ki, mint aki kifeküdt a hóesésbe és megmaradtak volna a hókristályok az arcomon. Eleinte ezeket a megszáradt kristályokat durva törölközővel dörzsöltem le, de mostanában van, hogy egész éjszaka az arcomon hagyom és reggel kézzel átdörzsölöm. Amikor már elkezd kopni a szappan akkor kiállhatnak nagyobb sódarabok és ezekkel érdemes vigyázni. Én erre nem figyeltem eleinte - betudható tapasztalatlanságomnak - és utána úgy néztem ki, mint aki macskával verekedett. Azóta nem húzogatom végig az arcomon, hanem bevizezem a szappant és rányomkodom az arcomra. A pattanások azóta visszahúzódtak (kivéve amikor azok a nehéz napok vannak) és gyönyörűen tisztítja a tág pórusokat is.

Olvastam azóta, hogy oldatot is lehet belőle készíteni, bele kell állítani 12 órára 2-3 dl vízbe és ami leolvad róla oldattal lehet áttörölni az arcot tonik és egyéb kencefice helyett. Sőt ajánlják testápolónak is zuhanyzás után ezzel kell a testet "átdörzsölni" persze vigyázva itt is a kiálló részekkel.

Használat után semmilyen krémet nem szabad használni, ha húzódik akkor esetleg egy kis olivaolajjal, de semmi mással. Minden bőrtípusra használható.

Vágásokra is ezt szoktam használni, sőt a ha a férjem úgy jön ki a fürdőből mint aki Ollókezű Edwárddal találkozott, akkor azokat a vágásokat is bekenem vele, nagyon gyorsan összehúzódik a seb (ez egy kicsi szadizmus is részemről, hiszen tudom, hogy baromira csíp).

Szóval szappanra fel! Tüntessük el a gyulladt pattanásos bőrt.

Az ára változó, de kb 1000 Ft körül van.

http://www.joegeszseget.hu/?98,himalaja-soszappan


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése