Rendszeres olvasók

2011. június 15., szerda

Természetes szépségápolás - Manuka méz

A téli időszakban immunerősítőt kerestem Csengének, mert állandóan elkapott valami nyavalyát az oviban.
Így találtam rá a http://www.manukahoney.hu/index.php?id=13&nid=1 oldalra.



Amellett, hogy a gyermekem rendszeresen szedte a kanálon megmaradt sűrű aranyszínű méz maradékát a számra kentem. Ha megbírod állni, hogy ne nyalogasd le (mert szerintem nagyon finom) akkor érdemes egész éjszaka a szádon hagyni. Jobb mint bármelyik ajakápoló és nem utolsó sorban teljesen természetes. 

Igaz nem olcsó mulatság, de ha csak külsőleg használod akkor nagyon sokáig kitart. Mivel írja az oldalon, hogy sebekre is jó, kipróbáltam amikor Csenge mind a két térdét leverte. Hamarabb gyógyult és nem is gyulladt be.

A fák, amelyek a mézet adják, a világon csupán egyetlen helyen nőnek: Új-Zéland East Cape régiójában, írja a The Guardian. Manuka-méz egy olyan különleges, természetesen előforduló aktív összetevőt tartalmaz, amely megkülönbözteti minden más mézfajtától. Más mézektől eltérően a Manuka fény, hő, vagy higítás hatására sem veszít hatékonyságából.
Az orvosok szerint a Manuka méz magas cukortartalma egy olyan vízmentes környezetet teremt a sebben és környékén, amelyben a baktériumok, amelyek a sebet fertőznék, képtelenek életben maradni. A glükóz oxidáz nevű enzim jelenléte miatt a méz savas, amely ugyancsak jó antibakteriális tulajdonságot jelöl.
 
Amire még használható:
- emésztési panaszok
- izületi panaszok
- általános közérzet


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése