Rendszeres olvasók

2011. október 17., hétfő

Tekerem csavarom - kötési technika :D

Ezek a sáljaim! :)

Emlékszem tini koromban az volt a menő, hogyha megfagyott az ember lánya télen. Anya akkor se tudott volna a nyakamba sálat imádkozni télen, ha térden állt volna. Inkább megfagytam, de én nem tekertem semmit a nyakamba.
Ahogy nőt be a fejem lágya, rájöttem, hogy nem ciki a kendő vagy a sál viselése, és amellett még lehet divatos is. El is kezdtem gyűjtögetni a sálakat, kendőket és ezeknek a megkötési technikáit.
Tekintettel a kellemesnek nem mondható kinti hőmérsékletre, elég aktuális a téma.

Próbáltam fényképezni, de azért ha valami nem teljesen világos, lesz hozzá szöveges ismertető is.
( a fejemet amennyire tudtam levágtam, mert nem igazán vagyok a toppon, sikerült valami ovis betegséget elkapnom a gyerektől)


Kezdjük a legegyszerűbbel, amit még a férjem is  megtud csinálni. :)
Az egyszerű hurok. Ez jól mutat kötött sállal is, ahogy elnéztem a városban és a kollégák körében is a férfiak manapság így hordják.

A hurkosba is lehet csavart vinni.
A 4. képen megfogtam a kendő lelógó szárait és kialakítottam egy hurkot és a szárakat felülről áthúztam rajta. (remélem érthető, ha nem szóljatok és megkísérlek videót készíteni róla)

Szintén egy rafkós hurkolós technika:

A lyukon kinyúlsz a lógó kendő végéért és áthúzod.

Ez is egy nagyon egyszerű megkötési mód.

A fenti "angolosan", a csomót a sállal eltüntettem.

Tekeredik a kígyó, akarom mondani a kendő.
Ebben az esetben úgy teszem a kendőt a nyakamba, hogy az egyik vége hosszabb legyen. A hosszabbikat pedig elkezdem körbetekergetni és ha még hosszabb lenne, akkor elől még meg is lehetne kötni, de mivel nem volt az így lógva maradt.


Ez az egyik bonyolult megkötési mód.
Ezt eleve úgy kell kezdeni, hogy ketté kell hajtani a kendőt és 2-2 szemben lévő csücskét össze kell kötni egymással.

A kapott "karikát" a csomókkal hátra bele kell tenni a nyakadba, majd hátul keresztezni és ez egészet előrevenni. Az előre került csomókat külön külön megfogod, alulról és felülről áthúzod a nyakad köré tekert kendőn ( a videó készítése itt is áll, ha nem elég egyértelmű) 

Még van egy két lehetőség, úgyhogy folyt. köv. holnap.

Jó éjt Nektek, megyek kúrálom magam.

1 megjegyzés: