Rendszeres olvasók

2012. január 30., hétfő

Esküvőszervezés/tervezés - tapasztalatokkal

Egy mini sorozatot szeretnék elindítani ezzel a hosszú hangvételű poszttal. Ebben az ajánlások mellet a saját tapasztalataimat is megírom. Ez most azért jutott eszembe, mert  a napokban a kezembe került az a határidő napló amit abban az évben használtam amikor az esküvőnkre készültünk. Ezzel szeretnék segítséget nyújtani, hogy ne legyen belőletek „menyasszörny”.  (lehet, hogy kicsit hosszú lesz.)

Az esküvőig való eljutás nálunk nem ment olyan egyszerűen, 10 év együtt járás, ebből 5 év együttélés, és több lánykérés után (és egyszer sem mondtam nemet) 2006. januárjában úgy döntöttem, hogy a kezembe veszem az irányítást és kinéztem egy időpontot a naptárban. Ahhoz ragaszkodtam, hogy a nagy napunk bármelyik hónap 22. napjára essen. Ez számomra azért volt fontos, mert március 22-én ismerkedtünk meg és reméltem a későbbiekben ezt a dátumot így könnyebb lesz megjegyeznie.

 
A naptárat végiglapozva a július 22-re esett a választásom. Felhívtam Petit és közöltem vele, hogy úgy készüljön, hogyha az anyakönyvi hivatalban is rábólintanak akkor július 22-re tegye magát szabaddá :D. Először szerintem ledöbbent, de utána már nem volt ellenvetés.

Kezdődjön:

8-10 hónappal előtte

- A két család találkozása, az esküvő dátumának kitűzése (figyelembe véve az ünnepnapokat és a munkaszüneti napokat). Ez a dátum változhat attól függően, hogy a házasságkötő terem, a lakodalom tervezett helyszíne szabad-e még. Ha a tervezett dátumra már foglalt a legszimpatikusabb étterem, zenekar, fotós, videós vagy vőfély, akkor az esküvőt akár pénteki napon is tarthatjuk.  

Egyre gyakrabban hallok a vasárnapi esküvőkről. A pénteki napon tartott esküvő nekem is szimpatikus abból a szempontból, mert így ha későn is jut eszetekbe szervezni a nagy napot, péntekenként nagyobb valószínűséggel lesz szabad az az étterem amit kinéztetek.
Az egész lakodalom szervezésénél a legfontosabb annak eldöntése, hogy hány vendéget hívjunk. Ez határozza meg a helyszín kiválasztását is.
Mi úgy voltunk a lista összeállításával, hogy nem hagytuk magunkat a rokonok által befolyásolni. Már csak azért sem mert ez az a nap aminek rólunk kellett szólnia és olyanokkal akartuk ezt megosztani akik közel álltak hozzánk és nem olyan rokonokkal megölteni mint például  a harmadunokaakárkim, keresztanyjának a testvéreivel, mert amikor megszülettem küldött egy üdvözlő táviratot és nem illik megsérteni.
Megállapodtunk abban, hogy 100 +- két-három fővel számolunk, ez volt az a létszám aminek az etetését és itatását még valahogy ki tudta gazdálkodni a család. Az elkészült listáinkat ennek függvényében szűkítettük le. A végére két listánk volt, az egyiken azok szerepeltek akiket a szertartásra és az azt követő vacsorára is meghívtunk, a másikon azok a távolabbi ismerősök, kollégák és tanítványok szerepeltek akiket csak a szertartásra invitáltunk meg.

- Általános költségvetés készítése. Az esküvő nagyon sokba kerül. Kiindulhatunk abból, hogy az előzetesen kalkulált összeget biztosan túllépjük legalább egyharmadával. Érdemes megbeszélni ki mit vállal magára a költségekből.

A legnagyobb költséget az esküvőn a helyszín, a vacsora és az italok teszik ki, a többi ezekhez képest aprópénz. Ezek azok a tételek amiken nem nagyon tudtunk és szerintem nem is nagyon lehet faragni okosságokkal. Annyi, hogy az italokat mi úgy vásároltuk meg, hogy ami nem került felbontásra azt utána a bolt visszavette tőlünk, de ez csak kb. 10 üveg volt, de ez akkor jól esett az üres kasszának. J
Tisztában voltam azzal, hogy le vagyunk maradva a helyszín foglalással, annak ellenére, hogy még volt 7 hónapunk az esküvő napjáig. Ez a félelmem be is igazolódott amikor elkezdtem hívni azokat a helyeket amiket kinéztem, vagy foglalt volt már az étterem, vagy pedig nem fért volna el 100 ember. Volt olyan helyszín ami azért került le a listáról mert az anyakönyvvezető azt mondta, hogy a megközelíthetősége miatt oda nem mennek ki (kiderült, hogy jól átvágott, mert utána 2 ismerősömnek is ott volt az esküvője kihelyezett polgári szertartással, ezért érdemes az éttermet is megkérdezni, hogy volt-e már náluk olyan). 

- Eldönteni, hogy kik legyenek a tanúk, koszorúslányok. Általában ugyanazt a két személyt szokták felkérni tanúnak a polgári házasságkötéshez, mint a templomi esketésnél. Kivételek persze előfordulnak.
Én ezt nem látom ennyire sürgősnek, de embere válogatja. Én már évekkel korábban tudtam, hogy ki lesz a tanúm.

- Fényképészről, videósról és vőfélyről érdeklődni. Megbízhatók legyenek, szépen és lehetőleg nekünk is megfelelő fix áron dolgozzanak! Az esküvőt nem lehet megismételni!
Mivel év elején vannak az Esküvő kiállítások, ez nagyban megkönnyíti a fényképész, videós választását. A fényképészt mi is ott találtuk meg. Mi kértük tőle, hogy maradjon a szertartásra és a vacsorára is fényképezni. De azt hiszem, hogy nem fölösleges volt, mert volt ott egy ismerősünk, aki profibb képeket készített mint maga a fotós és a bulifotók közül szívesebben nézegetem a vendég képeit, mint a fotósét. Ha most szervezném az esküvőt, akkor valószínűleg minden asztalra tennék ki 1-2 db eldobható fényképezőgépet és megkérném a vendégeket, hogy dokumentáljanak, hiszen vannak olyan pillanatok aminek nem tud a fotós mindenhol ott lenni és azért később jó lehet ezeket visszanézni.
Mi a vőfélyt ajánlás alapján választottunk, jóhiszeműen. Ma már biztos nem így tennék, hanem megnéznék több referenciát is. Nem volt rossz, de nem is volt az igazi.

6 hónappal előtte

- Bejelentkezni a polgármesteri hivatalba, amit legalább 30, de legfeljebb 180 nappal előtte tehetünk meg. A nagyobb városokban közkedvelt napokon sokszor a fél év is kevés, hiszen a szemfüles párok már 8-10 hónappal, de lehet hogy több, mint egy évvel az esküvő előtt lekötötték az éttermet, zenekart, fotóst, videóst és a vőfélyt. Ezért nyári dátum esetén, különösen augusztusra minél hamarabb kössünk le mindent és az esküvő előtt 180 nappal reggel nyolckor már üljünk az anyakönyvvezető ajtaja előtt!
- Ár és menüajánlatot kérni az étteremtől. Megfontolandó, hogy gazdaságosabb-e a fixáras étel- és italcsomag, mint a tételes fogyasztás utáni számlázás.

Az étteremben amit mi választottunk, de a legtöbb helyen már tudnak az első alkalommal többféle menü variációt ajánlani, különböző árkategóriákban. Mi megegyeztünk abban az étteremmel, hogy a sört, üdítőt és a bort tőlük vesszük majd, de a rövidet mi visszük. Így is elég sokat kerestek rajtunk, hiszen 40 fok volt árnyékban és elég sok sör és üdítő fogyott a pálinka és más rövidital mellett. 

- Az esküvői ruhák és a hozzá tartozó kiegészítők kiválasztása. Ha a menyasszony kölcsönzi a ruháját, minél előbb lefoglalja, annál nagyobb a választék.

Na ugye a nagy dilemma. Én évekig gyűjtögettem az Esküvői Magazint, minden számban volt 1-1 ruha amit kinéztem magamnak. Amikor oda kerültem, hogy akkor irány próbálni, határozott elképzelésem volt, hogy melyiket is akarom. Miskolcon volt egy ruha amit felvettem és azt mondtam, hogy igen ez az. Aztán kiderült, hogy 1 nappal előttem már lefoglalták ugyan arra a napra amikorra nekem is kellett volna. L Akkor úgy döntöttem, hogyha kell akkor még Pestre is elmegyek a nekem való ruháért.

Újra fellapoztam az újságokat, telefonáltam, egyeztettem időpontot és nyakunkba vettük a fővárost. Mondanom sem kell, nem tartottam magam a szokáshoz, hogy a leendő férj nem láthatja a menyasszonyt a ruhába, hiszen ő volt a sofőrünk és amúgy is szerettem volna, ha neki is tetszik a választásom.
Emlékszem az első ruha amit felpróbáltam az első szalonba az volt amit már évek óta kinéztem magamnak (sajna képet nem találok róla) ez egy selyem két részes pántnélküli ruha volt. Az volt benne a rafináltság, hogy a szoknya alja és a felsőrész teteje halvány ibolyaszínű volt és tartozott hozzá egy kalapka. A képen csodálatos ruha az életben semmilyen volt. Miután felvettem teljesen eltűntem benne. Ismét csalódnom kellett. A következő cím valahol az Erzsébet körúton volt, amikor bementünk a szalonba, akkor derült, ki, hogy eltévesztettem a címet és oda nem is voltunk bejelentkezve. De annyira rendesek voltak, hogyha már ott vagyunk akkor nyugodtan nézzünk szét, mondták. Ahogy beljebb mentem megláttam egy babára kiállított ruhát és tudtam, hogy kész, innét már biztosan nem megyünk tovább, mert megvan. Mire öcsém és a párom leparkolt és feljöttek már ott álltam a tükörnél a ruhában fátyollal a fejemen. Öcsém csak annyit mondott, hogy úgy nézek ki, mint egy marcipán tortadísz a menyasszonyi torta tetején. Mondták, hogy náluk nincs méret belőle, de Miskolcon van. J Mikor hazaértem az első dolgom az volt, hogy felhívtam az itthoni szalont és már úgy kértem időpontot, hogy mondtam, hogy melyik ruhát szeretném. Kissé gyomorideggel mentem másnap, mert csak rosszat hallottam a szalonról, merthogy bunkók az ott dolgozók. Hát nem mondom, hogy olyan kedvesek lettek volna mint Pesten, de mivel határozottan álltam a dolgokhoz és nem hagytam magam lebeszélni a ruháról, velem nem bántak lekezelően. Annyi volt a bajuk, hogy túl kicsi vagyok és a ruhát nem lehet felhajtani, ezért vegyek majd 9 cm sarkú cipőt, valamit, hogy jó lenne ha lefogynék, mert kiengedni sem lehet belőle. Pedig akkor még nem is voltam kövér, csak a két méret között álltam. De boldogság volt mert megvolt a ruhám J Ez is egy nagyobb tétel volt, mert az Eddy K. ruhák középkategóriásak.



- Jegygyűrűket közösen kiválasztani és megrendelni, amennyiben ez még nem történt meg. A vőlegény még most is meglepheti kedvesét egy kísérő gyűrűvel. Nem kötelező, ne érezze kényszernek.

Az én kezemet a karikagyűrűvel kérte meg, de az nem jutott eszébe, hogy magának is meg kellene venni a gyűrűt. Több hónap utánajárásba telt mire sikerült a párját megvenni J Úgyhogy gyűrűt csak együtt megvenni, mert ha kifutó modell, akkor utána már csak készíttetni lehet.

- Megbeszélés az eskető pappal, jegyoktatásra jelentkezni. Előfordulhat, hogy a jegyespár egyik tagja nincs megkeresztelve vagy más vallású. Ilyen esetben az eskető pap mondja el a teendőket.

Nem vagyunk vallásosak, de ez valahogy nekem részét képezi az esküvőnek. Minden barátunkat egy fiatal pap adott össze, így a mi választásunk is rá esett meg is beszéltük vele a dolgokat és elkezdtük a jegyes oktatást. Nem kell tőle megijedni, igaz ezt is biztos papja válogatja, hogy imilyen, de a mién végig jó hangulatban és beszélgetésekkel telt. Azóta is van olyan pár akikkel tartjuk a mai napig a kapcsolatot. A rossz az egészben az volt, hogy az utolsó előtti oktatáson közölte, hogy áthelyezték és nem ő fogja az esküvőinket tartani L.

4-5 hónappal előtte

- A nászajándéklista összeállítása, az üzlet kiválasztása. Amennyiben nem lesz menyasszonytánc feltétlenül érdemes nászajándék listát készíteni és erről a rokonokat értesíteni.

Ezt akkoriban nem tartottam fontosnak, de az esküvő másnapján amikor 3 szobaszökőkút figyelt engem a szoba közepén, meg jó pár pezsgőspohár készlet, már tudtam hogy hiba volt  a lista kihagyása. Ha pedig úgy érzitek, hogy már semmire nincs szükségetek, nem ciki azt mondani, hogy azt amit ajándékra szántak, annak inkább az árát adják át. Hallottam már olyat is, hogy sorsjegyeket kértek a vendégektől. Igaz ez egy kicsit rizikós, mert mi van, ha csak 1000 Ft-ot nyertek, de ha szerettek játszani, miért ne.

- A vendégek listáját összeállítani. Pontosan fel kell jegyezni hány főre számíthatunk családonként, ez mind a vacsoránál, mind a további eseményeknél elengedhetetlen.
- Esküvői járműről érdeklődni és lefoglalni azt. Lehet hintó, akár egy egész busz a násznép szállítására, ha távolabb esik a vacsora helyszíne.


Én tudtam, hogy mit akarok. Petinek szerettem volna örömet és meglepetést szerezni. Nagy Hummer rajongó és a városban akkor jelent meg egy sárga H2 vagy 3-as már nem is tudom. Ismerősöktől érdeklődtem, hogy nem-e tudják, hogy kié. Szerencsém volt ismerték. Az egyik barátom mondta, hogy majd megpróbál vele egyeztetni, de nem ígér semmit. Elintézte és a nagy napon a polgári szertartás után az étterem elé gurult először egy kis sárga távirányításos Hummer, majd mögötte a nagy sárga, azzal mehettünk a templomba.

- Igény szerinti dekorációt (lufi, szalagok, virágok...), tűzijátékot megrendelni. Ez utóbbinál különösen fontos, hogy időben történjen a megrendelés, mert engedélyhez kötött és általában 22 óráig a tűzijátéknak be kell fejeződnie.

Becenév alapján elkészült a Boci pár házilag
A dekorációért horribilis árakat el tudnak kérni. A neten annyi házilag és közösen elkészíthető ötlet van és szerintem hatalmas buli együtt díszíteni a termet a barátokkal, barátnőkkel. Nekem örök hála azóta is édesanyámnak, mert a teljes dekorációt ő készítette hónapokon keresztül. Mindenhonnan viráglabdák és drapériák lógtak lefelé. Az ültető „kártyát” – én készítettem, nálunk az üvegkavics volt üvegfestékkel ráírva a név, amit el is vihettek utána a vendégek.

- Megkérdezni a leendő tanukat és koszorúslányokat, hogy elvállalják-e a nekik szánt szerepet? Amennyiben igen, javasoljunk a koszorúslányoknak szalont, ahonnan ruhát szerezhetnek be.
Manapság nagy divat itthon is a koszorúslány és tanúk sorfala, nekem nem volt így erről nem nagyon tudok nyilatkozni.

- Nászútajánlatokból kiválasztani az úti célt. Ha külföldre megyünk, az útlevelünk érvényes-e. Egzotikus ország választása esetén gondoljunk a megfelelő védőoltásokra.
 -Polgári esküvőhöz műsort választani. A zene és vers kiválasztása mellett beszéljük meg, hogy hányan fognak pezsgővel koccintani és milyen extra kívánságaink vannak.

Ezt nem is értem, hogy miért ekkor javasolják, hiszen nálunk ezeket a dolgokat az anyakönyvvezető  már akkor megkérdezte, amikor elmentünk bejelentkezni. Szintén akkor kérdezte meg azt is, hogy hogyan szeretném majd a nevemet viselni. Nekünk egy teljes listát adott a variációs lehetőségekből.

- Szabadságot elintézni. Ajánlatos már az előkészületekhez kivenni néhány napot. A többit persze a nászútra.
Ezt azért munkahelye válogatja, hogy mennyivel előtte kell szólni.

-Templomi kórus vagy orgonakíséretről gondoskodni. Egyidejűleg ne felejtsük el a templom díszítéséhez a virágokat megrendelni.

Ezt sem értem, hogy minek ilyen korán megrendelni a virágot. Úgy is azzal szokták díszíttetni a templomot, aki csokrot, az asztaldekorációt készíti.

- Zenekart kiválasztani és felkérni. Általában 2-3 személyes zenekar elegendő. Jellemzően az idősebb tagokból álló zenekar várhatóan sokat fog pihenni és az is megeshet, hogy túl sokat fognak inni. Válasszunk bátran olyan zenekart, amely 25-50 éves tagokból áll. Ők is járatosak valamennyi zenei stílusban, sőt várhatóan zenei végzettségük is van, ráadásul minimális szünetekkel fognak játszani. 3-4 főnél nagyobb zenekar sem csinál jobb hangulatot, azonban drágábbak és a tánctérből is sok helyet foglalnak el, egyszemélyes szintetizátoros pedig inkább kisebb lakodalomba való. Ha a helyszínek között gyalogmenetet is tervezünk, akkor feltétlenül gondoskodjunk mobil zenekarról, akik gyalogosan, akusztikus hangszerekkel (tangóharmonika, dob, fúvós hangszerek, hegedű, stb.) kísérni tudják a menetet. A menyasszonykérés, vőlegény és a menyasszony búcsúztatása is szebb, ha a helyszínen élőzene is van.

Ez egy nagyon fontos pontja az esküvőszervezésnek. Ezen áll vagy bukik az egész este hangulata. Ha újra szervezném a saját esküvőmet, nagyon valószínű lenne, hogy DJ-t hívnék. Amit mi választottunk zenekart, pár évvel korábban már hallottuk játszani egy esküvőn és akkor nagyon jó hangulatot csináltak. Egy dolgot felejtettünk el, hogy azóta öregedtek és igaz az amit fentebb írtak, hogy sokat pihentek és ittak. L. Érdemes  itt is referenciát kérni tőlük. Voltam már DJ-s esküvőn is és szerintem nagyon jó, olyan zenét játszik amilyet kérsz és ha iszik, az sem olyan nagy gond mert a zene minőségén nem tud rontani, valamint ennél a lehetőségnél nincs az, hogy félórákat pihennek.

3 hónappal előtte

- Felkérni azokat a személyeket, akik segítenek a teendők elvégzésében.

Mi csak családtagoktól és a legjobb barátoktól kértünk segítséget, de ahogy észrevettem nekik ez természetes volt, kérni sem kellett őket, önként jelentkeztek, hogy mindenben a segítségünkre lesznek.

- Fodrászhoz menni és az esküvői frizurát megtervezni. Egyben előjegyezni a későbbi időpontokat és megtervezni a frizurát, a fejdísz figyelembe vételével.

forrás
 Ha állandó fodrászunk van, (márpedig a legtöbb nőnek azért az van) vele hónapok óta szerintem másról sem beszélünk csak  arról, hogy milyen frizuránk is legyen és biztosan már többször is elpróbáltátok már ekkora a hónapok során, ha nem soha sem késő elkezdeni. Ha későn kapunk észbe, hogy bakker túl rövid a hajam ahhoz amit akarok, itt már nem segít semmilyen csodakence, nem lesz hirtelen derékig érő hajunk. Ha javasolhatom ne is most kezdjünk el kísérletezni a boszorkánykonyhával (na jó a ricipakolás nem árthat, bár ha szőke hajad van attól vöröses árnyalatot kaphat). Mi ezt a problémát póttincs hozzáadásval  oldottuk meg és így lett szép kontyom. 

-Meghatározni az esküvő menetét a nap programját, amit érdemes a vőféllyel is ismertetni.
Meghívókat és a hozzáillő idézetet kiválasztani, majd az ültető- és menükártyákkal együtt elkészíteni vagy megrendelni. Lehetőleg a pontos létszám tudtával menjünk szakemberhez.

Rengeteg cég foglalkozik meghívók készítésével. Ha különlegeset szeretnétek, akkor érdemes velük felvenni a kapcsolatot, de ha van egy kis kézügyességetek akkor meglehet otthon is próbálkozni vele. Öcsém készített a kollégájának jópofa meghívót egy neten látott minta alapján és állítólag hatalmas sikere és töredékébe kerültek  a költségek. Tavaly nyáron pedig DVD-n kaptunk meghívót. A pár egy kisfilmet készített a megismerkedésüktől a lánykérésig. Nagyon aranyosnak és ötletesnek tartom ezt a megoldást is.

2 hónappal előtte

- A vendéglistát ellenőrizni, esetleg kiegészíteni és végleg eldönteni hány fő hivatalos a vacsorára.
- Az eskető pappal a ceremóniát részletesen megbeszélni. Ha szükséges megbeszélni egy főpróbát a koszorúslányokkal együtt, egy héttel az esküvő előtt.
- Esküvői meghívókat személyesen átadni vagy postán elküldeni.


A mi meghívónk nem volt egyszerű, mert üvegfiolában volt. Akiknek személyesen kellett kivinni nem is volt semmi gond, de volt egy amit postára kellett adnom, eléggé paráztam, hogy egy darabban megérkezzen a címre, ismerve a Postát.

- Megbeszélés a fényképésszel a műtermi és esküvői, esetleg más helyszíni felvételeket.

Ebben az esetben én a fényképészre hagyatkoztam, ő tudta, hogy hova érdemes menni a városban, de jó ha vannak saját ötletek is, főleg a beállításoknál. Olyan legyen amiben jól érzitek magatokat, és ne azok a direkt nyakatekert pózok, amiket régen előszeretettek beállítottak a fényképészek.

1 hónappal előtte

- Biztosításokat ellenőrizni, szükség esetén újrakötni. Pl. élet-, háztartás-, balesetbiztosítás.
Na ilyen nekünk biztosan nem volt.
- Fodrásztól időpontot kérni. (Egy héttel az esküvő előtt vágás, dauer vagy festés a menyasszonynak, hajvágás a vőlegénynek.)
- Házassági szerződést, vagyonbecslést (ha készül) közjegyzőnél hitelesíteni. Nem jelenti a bizalom hiányát, előfordulhat az is, hogy a szülők ragaszkodnak hozzá.
- Karikagyűrűket gravíroztatni. Lehet persze a monogramokat vagy a keresztneveket az esküvő után is gravíroztatni.
Ilyen sem volt nálunk.

- Legény és leánybúcsúztató helyszínét kiválasztani. A barátokat szóban előre értesíteni róla.
- Menyasszonyi csokrot megrendelni. Ez a vőlegény feladata! Előtte feltétlenül érdeklődje meg, van-e kedvesének határozott elképzelése arról, hogy milyen virágokat szeretne. Továbbá a többi virágdekorációt a kocsira, az asztalokra, a templomba megrendelni. A koszorúslányok csokrairól, a vőlegény, a tanúk, az örömapák és a vőfély kitűzőjéről se feledkezzünk meg!

 Ezt nem értem, hogy miért a vőlegény feladata. Szerintem a rábíztam volna, akkor zokoghattam volna szombat délelőtt, hogy anyukám én nem ilyen lovat akartam. Nekem szerencsém volt, mert találtam egy olyan virágkötőt aki csodálatos dolgokat tud készíteni. Ugyan a virágnak amit választottam még nem volt szezonja, de nekem kerített belőle és olyan volt mint amit elképzeltem. A templom dekorációt úgy oldottuk meg, hogy előttünk is volt egy esküvő és velük egyeztettünk le, hogy nekik ilyen színek lennének jók. Mivel a fehér mind a kettőnknek megfelelt így anya reggel fehér virágokkal amit szintén ő kötött meg feldíszítették a padsorokat. A templomban amúgy is van virágdíszítés ezért én erre nem akartam túl sokat költeni.
(fénykép)

- Menyasszonyi tortát megrendelni és az esküvő többi süteményét is.



Manapság már csodákat tudnak művelni, horror áron, amint meghallják, hogy esküvőre kell. Volt olyan ismerősöm aki elment tortát rendelni, de nem mondta meg , hogy esküvőre lesz, kérdezték tőle, de csak annyit mondott, hogy születésnapra lesz. Pasi volt az illető és neki volt igaza, mert jóval olcsóbban kapta meg. Az aprósüteményeket mi egy nénivel készítettük el és amellett, hogy házias volt és finom, még árban is jobban jöttünk ki belőle.A tortánkat vidéken készítettük. Bele voltam bolondulva a pöttyös tortába. Nem illet bele a színvilágba, de én imádtam. (lesz róla kép)

- Menyasszonynak (esetleg örömszülőknek) kozmetikushoz menni. Már most időpontot egyeztetni, egy héttel az esküvő előtti időpontra is. (Szemöldök-, szempillafestés, gyantáztatás stb.)

Azt hiszem itt is megvan az ami a fodrásznál, hogy mindenkinek van egy jól bevált kozmetikus. Érdemes már korábban is sminkeltetni vele, mert mi van akkor, ha nem tud úgy, ahogyan nektek megfelelő lenne. Ebben az esetbe érdemes szerintem szétnézni a választékból és több helyre is elmenni alkalmi sminket készíttetni és utána választani.

- Ülésrend tervezés elkészítése. A vendégek már biztosan visszajeleztek, hogy számíthatunk-e részvételükre. Ha nem, nyugodtan kérdezzünk rá, hogy megtervezhessük az ülésrendet.

Ez egy jó kis móka. Ki kit szeret, ki kit utál.  Rajzoltunk, húzgáltunk, kiakadtunk. De sikerült. Lesznek olyan vendégek, akik elfelejtenek majd szólni, mert nekik természetes, hogy ott lesznek, és úgy gondolják, majd, hogy nektek is az, érdemes felhívni őket,  vagy írni emailt, üzenni Facebookon….nekik

Itt jegyzem meg, hogyha új cipőt vettetek akkor nem árt hordani és törni egy kicsit, mert nincs annál kellemetlenebb, amikor vízhólyagosra töri a lábad és az este nagy részét már csak papucsban tudod eltölteni.

1 héttel előtte

- Az esküvő részleteit a vőféllyel megbeszélni. Amennyiben másnak is szánunk feladatot, fontos szerepet, úgy vele szintén egyeztetni.
- Legény vagy leánybúcsút előkészíteni. A barátok meglephetik a vőlegényt pl. egy tortából kiugró csinibabával, de a barátnők is rendelhetnek a menyasszonynak egy Chippendale show-t! Mindez persze a jó ízlés határain belül.

Mi – és a baráti társaságban ez volt a szokás- az esküvő előtt 1 héttel tartottuk meg. Hiszen ha az esküvő előtt 1 nappal tartod, másnap a legprofibb sminkes sem tudja a romokat eltüntetni a dorbézolás után. Bár ha csak teadélutánt tartotok akkor nyugodtan lehet akkor is J Minden barátnőmnek én szerveztem meg a chippendale-showt, mivel egyetlen épkézláb megfizethető pasi volt a városban, így amikor az enyémen is ő lépett fel én már meg sem lepődtem.

- Manikűr, pedikűr, esetleg lábmasszázs, kozmetikus, vagy éppen ki mivel szokta kényeztetni magát.
Ezt azért ne (forrás)
De ilyet igen (forrás)













 Ne 1 héttel az esküvő előtt próbálkozz a hatalmas műkörmökkel, mert abból csak szentségelés lesz. És az arcodat sem most tisztítasd ki, de ezt szerintem a kozmetikusod úgy is elmondja majd. Én a körmeimet ha jól emlékszem akkor 1 vagy 2 nappal előtte csináltattam (töltettem fel) meg

- Menyasszonyi ruhát az összes kiegészítővel együtt felpróbálni. Lehetőleg frizurával, sminkkel együtt, hogy láthassuk az összhatást.

Erre már csak azért sincs szerintem lehetőség, mert a ruhát 1 max 2 nappal előtte tudod elhozni, kivéve persze azt az esetet, ha vásárolod a ruhát.  

- Vőlegény öltönyét felpróbálni, ha kell, alakítani rajta.

Reménykedhetsz, hogy nem hízott vagy fogyott sokat a drága.

1-2 nappal előtte

- Ami nélkülözhetetlen lesz a nagy napon: tartalék harisnya, papír zsebkendő, biztosítótű, csomagolóanyag a kóstolóhoz, stb.

Én csak magamra nem gondoltam. A kis piperetáskát  nekem már ekkor be kellett volna tenni a kocsiba, mert a nagy rohanásban otthon maradt.

- Autókat lemosni, kitakarítani. Ha esőre áll az idő, kivételesen várjunk vele az utolsó percig.
Na ez a pasik dolga nem a virág.

- Kölcsönzőből, szabótól az esküvői ruhákat elhozni. Utolsó próba, igazítások.
- Babonás menyasszonyok részére gondoskodni a szerencsét hozó tárgyakról. Egy elterjedt angol szokás szerint általában valami régi, valami új, valami kölcsönkapott és valami kék viseletétől remélik a menyasszonynak a házasság sikerét. Régi lehet a gyöngysor, új a cipő, kölcsönkért a ruha és kék a harisnyakötő.


Én is megvettem a kék harisnyakötőt, persze, hogy otthon maradt. Nem is ment volna a ruhámhoz J

- Bőröndöket a nászútra becsomagolni, a lakodalom kellékeit az étterembe elvinni vagy az autóba betenni.
- Korán lefeküdni. Gondoljunk arra, hogy sokat pihenjünk az esküvő előtti napokban, így nem leszünk fáradtak és igazán élvezhetjük a lakodalmat.
Úgyse fogsz tudni aludni az idegtől, nem árt kéri egy kis nyugtatót a nagyitól

Mi az étterem nagy részét péntek este díszítettük fel, az apróságokat, mint például az asztaldíszítés, ültető kártyák kirakása, stb, másnap délelőtt anya és barátnői csinálták meg.

A nagy napon

- Szükségesnél nem korábban felkelni, ugyanis sokára lesz vasárnap reggel. Mindenki próbáljon megreggelizni és később ebédelni! A nagy izgalom miatt ez nehéz, mégis fontos, mert sokan nem bírják estig és elég szörnyű, ha a menyasszony a szűk ruhájában, az oltár előtt esik össze az éhségtől és a hőségtől. Az izgalom ellenére tessék sokat mosolyogni, elvégre ez a pár legboldogabb napja!

Ne kelj korán, ez mekkora hülyeség, már bocs. Eleve az izgalomtól nem tudsz úgyse aludni,  és az izgalom miatt kelsz fel korán. Én például a kozmetikushoz 7-re mentem. Minden attól függ, hogy mikorra tudtatok időpontot foglalni, Ehhez igazodik a fodrász, a kozmetikus, a fotós.
A nagy nap tanulsága számomra, hogy például én a fényképezésre, ha mód és lehetőség van rá, vinném a kozmetikust/sminkest. Rám néha-néha rám fért volna egy kis igazítás, mert nagyon meleg volt és folyt le a sminkem.
Ne akarj mindenkit te szórakoztatni, egy idő után ez adja magát. A szar a hangulaton, ha megfeszülsz se tudsz változtatni, ebben a zenekar lehet nagy segítség, de ha rosszak akkor úgy is minden mindegy. Az alkohol lehet még kedvcsináló, de az is elsülhet visszájára is. Ami pedig már adott nem tudsz rajta ott változtatni sajnos, és ha csak idegeskedsz akkor elrontod azt az estét aminek rólad kell szólni.

A következő esküvővel foglalkozó poszt a házilag elkészíthető egyszerű dekoráció lesz.
Remélem hasznos volt, lesz ez a kis sorozat.



4 megjegyzés:

  1. Nekem tetszett a bejegyzés :) Gyűjtögetem az ötleteket ;) :D

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszett, köszönjük!

    VálaszTörlés
  3. Rokonomnak nyáron lesz esküvője, tegnap délután 3-ra mentek a hivatalhoz sorban állni, ők voltak a második pár. Az első pár hajnali 5-re ment. Idióta a rendszer, de ha jó időpont kell, akkor áldozatokat kell hozni. :)

    VálaszTörlés
  4. Mi nem dimenzionáltuk túl a dolgot: márciusban kezdtem el szervezni a május eleji esküvőt, és mindenféle fakszni nélkül is máig emlegetik a jó hangulatot a vendégek...

    VálaszTörlés