Rendszeres olvasók

2012. január 31., kedd

Mutasd a pattanást, megmondják mi bajod

A problémás bőröm miatt engem ez a téma eléggé foglalkoztat. Hiszen eléggé zavaró tud lenni, ha az embernek 35 évesen még mindig vannak pattanásai minden erőfeszítés ellenére. Már régebben beleástam magam a témába, és ezt szeretném röviden megosztani veletek. 
A kínai orvoslás hatékonyan alkalmazza az arcdiagnosztikát. Ugyan úgy mint a talpon vagy a kézen, az arcon reflexzónák találhatók amik utalhatnak az adott szerv megbetegedéseire. 

Megjegyzem, hogy nem nagyon hittem ezekben a reflexológiás dolgokban. Aztán történt valami az életünkben amire Csenge úgy reagált, hogy szó szerint süket lett. Hiába adtak neki mindenféle gyógyszert, hiába vizsgálták, okot nem találtak. Egy ismerős javasolta, hogy vigyük el egy vidéke természetgyógyász hölgyhöz aki talpmasszázst is csinál és úgymond csodákat ér el vele. Szkeptikus voltam, de amikor az első kezelés után boldogan hívtak fel anyáék azzal, hogy Csenge amikor beszállt az autóba megkérdezte, hogy mi ez a zúgó hang, akkor már tudtuk, hogy nem lesz ablakon kidobott pénz a hosszú kocsikázás. A mai napig, ha úgy érezzük és Csenge és szeretné, megszoktuk látogatni Ancikát egy kis masszázsra.

A kis kitérő után akkor folytassuk. Több "térképet" is találtam.



Azt mondják, hogy egy kis odafigyeléssel időben felismerhetjük a kialakulófélben lévő betegségeket.

HOMLOK:

A homlok közepén található pattanások idegrendszeri problémákra utalhatnak A felső rész, illetve a hajvonal alatti terület a vastagbél területe, az emésztőrendszer alsó szakaszának felel meg. A homlok alsó részén jelentkező elváltozások a vékonybél problémájára utal.A homlok oldalsó részein megjelenő pattanások pedig a pajzsmiriggyel és a hormonrendszerrel állnak kapcsolatban. A szemöldök között megjelenő piros foltok májfunkciós zavarra utalnak, ezeknek oka az állati eredetű ételek, tejtermékek, cukrok, alkohol, zsírok túlzott fogyasztása.

ORR:
Az orr is több területre osztható. Az orrhegyen megjelenő pattanás szívpanaszokra utalhat, de a sok elfojtott feszültségtől pirosabb lesz, a korai stádiumban jelez a szervezet.Az orrcimpa a hörgők állapotáról üzen, amennyiben száraz és viszkető. Az orrtőtől a cimpáig tartó pattanások a lép állapotát mutatja. Ha sok a pattanás ezen a területen az az immunrendszer gyengeségére utal. Az orr alsó harmada a gyomorra utal. A hasnyálmirigy kivetülése az orrnyereg magasságában van, ilyenkor érdemes ellenőriztetni a vércukorszintet.

ARC, ORCA, SZEM:
Az orca a mellkasé és a tüdőé, májé. Az orcákon megjelenő aknék jelzései májműködési zavarra utalhatnak.
Az átütő erek elsősorban a tüdő léghólyagocskáinak meszesedését jelzik. Piros foltok az arcon magas vagy ingadozó vérnyomást sejtetnek.
A karikás szem víz és ásványianyag hiányt jelez, javítható megfelelő folyadékbevitellel. Ennek oka magas koffeint és sótartalmú táplálékok, kialvatlanság. De okozhatja veseelégtelenség, só- és vízháztartás felborulása is. A szem alatti duzzanat sóhiányra, vitaminhiányra, allergiára utal, de lehet fogínygyulladás, tüdő megbetegedése, orrmelléküreg duzzanat vagy gyógyszerek mellékhatása is.
Az állon megjelenő miteszerek rossz emésztésre utalnak. Szájzug berepedése vashiányos állapotot, vérszegénységet jelez.

SZÁJ:


Szájzug berepedése vashiányos állapotot, vérszegénységet jelez. Pattanás a szájzugban nyombélgyulladást, máj és epepanaszt jelez. A repedezett, kipirosodott ajak oka pedig emésztési probléma miatt van, ilyenkor zsírszegény, ballasztanyagban gazdag étrend és több folyadék fogyasztása ajánlott.

Múlt évben nekem is javasolták, hogy menjek el góckutatátásra. Végig is jártam minden lehetséges orvost fentről lefelé :), de sehol nem találtak semmilyen elváltozást ami magyarázná az arcom állapotát. A bőrgyógyász megoldásként egy lórugás gyógyszert javasolt, amit hónapokig kellett volna szednem és mellette a fogamzásgátlót, hogy még véletlenül se legyen gyerekem. Miután elolvastam a betegtájékoztatóját és beszéltem róla egy két emberrel, inkább úgy döntöttem, hogy nem szedem be. Hamarosan felkeresek egy arcdiagnosztát aki remélem, hogy tud majd rá gyógymódot is ajánlani. 

Azt mondják, hogy a sarok berepedezettsége a szervezet sav-bázis egyensúlyának felborulását mutatja. Erről az elsavasodásról elég sokat lehet manapság hallani a médiában. Napjainkban népbetegségnek számít, köszönhető a nem megfelelő táplálékbevitelünknek, a gyorskajáknak, a túlzott hús és keményítő tartalmú ételek fogyasztásának. De nem csak a sarok jelezheti az egyensúly felborulását hanem  a levertség, kimerültség, a pattanások, mitesszerek, a bőr túlzott zsírosodása, vagy pont az ellenkezője, érdessé és zsírszegénnyé válik. A hajunk töredezett és fénytelen lesz. Ezzel a kis szösszenettel be is vezettem a következő egészséges témát amit majd szeretnék egy kicsit boncolgatni: Lúgosítsunk!!!

(nem vagyok szakértő, csak a hónapok alatt elolvasott újságcikkek és a neten utánajárt dolgokat próbáltam összegyűjteni a teljesség igénye nélkül.)





7 megjegyzés:

  1. hát ez nagyon jó!
    erről nem tudtam és nagyon hasznos volt. mivel sajnos eléggé problémás a bőröm alig várom a következő bejegyzésed. és amúgy biztos vok benne h van igazság abban hogy melyik terület mien szervet takar. már ha csak magamból indulok ki is igazolni tudom:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon hasznos post volt! :) Az első kép szerint nekem a hormonokkal lehet probléma, a második képről viszont nem tudtam megállapítani. Viszont mikor kozmetikusnál voltam, ő meg azt mondta hogy a nemiszervnél lehet valami, az arcomról ítélve...
    Az állkapocs csontomnál vannak aknéim (ha jól mondom)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól döntöttél szerintem, hogy nem vállaltad a gyógyszert. Én tudatlan 16 évesként szedtem, de csak átmeneti enyhülést hozott, ellenben mellékhatásokkal jó sokáig szenvedtem. Az étkezés viszont tényleg sokat segít, tapasztalat. :)

    VálaszTörlés
  4. Mem teljesen értek egyet. Én mióta az eszemet tudom, pattanásos voltam, nyomai a mély pólusok látszanak ma is. Ma 36 éves vagyok, és még mindig küzdök ezzel a problémával. 4-5 évvel ezelőtt nagyon sokat romlott a helyzet, jöttek a fül alatt, az állcsonton mindkét oldalt, a nyakamon, az államon, a mellkasomon, hátamon rengeteg nagy és fájdalmas kinyomhatatlan pattanás. Némelyik visszahúzódás után fura fehér kőkemény zsírgumóvá alakult, amit képtelenség kinyomni, kozmetikus sem tudott vele mit kezdeni, tűvel sem. Más egyéb tünetegyüttes miatt vizsgálódtunk a bőrgyógyásszal, és kiderült hogy súlyos hipertireózisom van, azaz pajzsmirig túlműködés. Volt két adenómám. Elkezdtek pm gyógyszerrel kezelni, és a bőröm nagyon szép lett, eltűntek a ragyák. 4 év eredménytelen gyógyszeres kezelés után raioaktív jódkezelést kaptam, kettőt kellett sajnos abból is. Most már jók az eredményeim, lassan elhagyom a gyógyszert is, az adenómáim eltűntek, a pm sokkal kisebb lett és nem működik túl. Viszont a javulással egyidőben, azaz a hormonjaim helyreállásával egyidejűleg újra jönnek az állam alatt az állkapocs csont vonalában, és a nyakamon valamint a két karomon, vállamon a pattik, és sok. Minden egyéb hormonom rendben van, ezeket is ellenőrzive lettek vérzészavar miatt, amit a pm rendellenes működése okozott. De minden női nemi hormonom tökéletes. Úgyhogy nem értek egyet az állkapocspattanások és hormonális problémák között vont összefüggéssel. Főleg most nem, mikor egészséges vagyok, és most jön a legtöbb. Akkor ezt mivel magyarrázzák?

    VálaszTörlés
  5. Mem teljesen értek egyet. Én mióta az eszemet tudom, pattanásos voltam, nyomai a mély pólusok látszanak ma is. Ma 36 éves vagyok, és még mindig küzdök ezzel a problémával. 4-5 évvel ezelőtt nagyon sokat romlott a helyzet, jöttek a fül alatt, az állcsonton mindkét oldalt, a nyakamon, az államon, a mellkasomon, hátamon rengeteg nagy és fájdalmas kinyomhatatlan pattanás. Némelyik visszahúzódás után fura fehér kőkemény zsírgumóvá alakult, amit képtelenség kinyomni, kozmetikus sem tudott vele mit kezdeni, tűvel sem. Más egyéb tünetegyüttes miatt vizsgálódtunk a bőrgyógyásszal, és kiderült hogy súlyos hipertireózisom van, azaz pajzsmirig túlműködés. Volt két adenómám. Elkezdtek pm gyógyszerrel kezelni, és a bőröm nagyon szép lett, eltűntek a ragyák. 4 év eredménytelen gyógyszeres kezelés után raioaktív jódkezelést kaptam, kettőt kellett sajnos abból is. Most már jók az eredményeim, lassan elhagyom a gyógyszert is, az adenómáim eltűntek, a pm sokkal kisebb lett és nem működik túl. Viszont a javulással egyidőben, azaz a hormonjaim helyreállásával egyidejűleg újra jönnek az állam alatt az állkapocs csont vonalában, és a nyakamon valamint a két karomon, vállamon a pattik, és sok. Minden egyéb hormonom rendben van, ezeket is ellenőrzive lettek vérzészavar miatt, amit a pm rendellenes működése okozott. De minden női nemi hormonom tökéletes. Úgyhogy nem értek egyet az állkapocspattanások és hormonális problémák között vont összefüggéssel. Főleg most nem, mikor egészséges vagyok, és most jön a legtöbb. Akkor ezt mivel magyarrázzák?

    VálaszTörlés
  6. Ez egy nagyon hasznos iromány. Köszönjük, hogy megosztottad!
    Sajnos a gyanúm beigazolódott... nevetséges, de tény.
    Kezdem az elején:
    Amikor beléptem a tinédzser korba egyből rohantam édesanyámhoz, hogy -Anya, te pattanásos voltál? Mire ő: egy kicsit, a többiekhez képest nem. Erre megnyugodtam. Nem is voltam nagyon pattanásos. Inkább miteszeres. Sőt, tényleg a többiekhez képest nekem szinte tiszta arcbőröm volt.
    Viszont egy évvel később erős menstruációs fájdalmaim miatt felírták az antibébi tablettákat, amitől aztán már csak havi egy-egy pattanásom lett, meg maradtak a miteszerek. Nemi életet 16 éves korom körül kezdtem élni, ekkor megint mintha elmúlt volna a tabletta hatása, de idővel rájöttem, hogyha rendszertelen a nemi életem akkor pattanásos vagyok, ha meg rendszeres akkor nagyrészt nem.
    Most 23 éves vagyok. Eddigi életem során a leghosszabb időszak amit szex nélkül tölöttem 2 hónap volt. Emlékszem nagyon durván bepattanásosodtam, viszont az arctisztítással kordában tudtam tartani, voltak hasznai a dolgoknak amiket az arcomra kentem. Ez volt 21 évesen.
    Most nincsen párkapcsolatom másfél hónapja. Olyan pattanások jelentek meg a homlokom két oldalán a hajam tövében, mint még soha. Mintha felszórták volna a bőrömet. És nem hat rá semmi.
    Tapasztalatból tudom, hogy a lelki problémáim és a stressz is erősen kihat az arcbőrömre. Lehetséges volna, hogy depresszívebb vagyok, mint hinném? Csak mert nem élem meg annyira mint tinédzserként így nem veszem észre? Vagy csak szimplán a rendszertelen nemi élet következménye?
    Nem tudom, lehet mindkettő. A fentiek alapján mindkettő.
    Remélem a kamilla tea és a könyvek kikúrálnak.

    VálaszTörlés
  7. Szia.estleg megtudnad adni a termeszetgyogyasz holgynek az elerhetoseget illetve h hol csinalja helyileg ezt a talpmasszazst? Koszonom��

    VálaszTörlés