Rendszeres olvasók

2012. február 20., hétfő

Szaunaszeánsz - avagy dobd le a textilt és élvezd

Hétvégén igazi wellnesnapot tartottunk a  barátainkkal. Úgy döntöttünk, hogy meglátogatjuk a debreceni 
 
 Mivel a csúszdázás egy idő után azért unalmassá válik, úgy döntöttünk, hogy ideje kipróbálni a szaunát is. Ott láttuk meg, hogy azon  napon szaunaszeánszot tartanak. Mivel hirdetést már láttam róla és az alapján ki is szerettem volna próbálni, itt volt rá a lehetőség.

A fantasztikus élmény mellett azért meglepő és mulatságos is volt a szitu.
Elmondták, hogy a szeánszra csak fürdőruha nélkül lehet menni. :O De adtak lepedőt, amit minden felöntés után cserélnek. Na jó bevállalós vagyok, mi bajom lehet, ezekkel az emberekkel úgy sem találkozom többet. 

A lelkesedésem addig töretlen volt, amíg az egyik barátom, aki egyben a kollégám is azt nem mondta, hogy ő is bejön. :P Őt mindig figyelmeztettem, hogy forduljon el vagy csukja be a szemét, ne bonyolítsuk a szitut.
De mi is a szaunaszeánsz? Azok a programok, amelyeken különböző megszokott módon úgynevezett "felöntésekre" kerül sor.
A levegő páratartalmának beállítása a kövekre locsolt vízzel történik. Régen a finnek nyírfa vesszőt áztattak vízbe és ezt locsolták a kövekre így illatosítva a forró gőz.  A szaunakabinban általában biztosított a levegő cseréje és folyamatos áramlása. A hideg rossz levegő alul távozik míg a kályha által melegített levegő felfelé áramlik ez biztosítja a szaunában a relatív alacsony páratartalmat és teszi lehetővé az izzadság elpárolgását. Ha ez a párolgás hirtelen megszakad akkor erős hőhatás ér bennünket, mivel nem tudjuk elvezetni a bőrfelületünkről a vizet és jelen pillanatban ez az egyetlen védekező mechanizmus biztosítja a folyamatos hűtést. Megszakítani ezt a folyamatot úgy tudjuk hogy telítjük egy pillanatra a levegő páratartalmát vízzel. A kövekre öntött víz által keletkezik egy láthatatlan gőzfelhő ami felfelé tör és szétáramlik az egész kabinban. Mikor ez a gőzlöket eléri bőrünket, lecsapódik és egy plussz hőingert vált ki, az így keletkező sok apró vízcsepp által testfelületünk tovább hevül. Sokan ezt tekintik a szaunázás csúcspontjának, a szaunamester ezt szauna orgazmusnak hívta.
Az igazi élmény ha gyakorlott szaunamester tart ráöntést a szaunában, ilyenkor különböző lehetőségekből választ vagy választhatunk melyiken szeretnénk részt venni. Mindegyiknek megvan a maga élettani hatása amiről pár szóban tájékoztatást kapunk tőle. Minden esetben a szaunát átszellőztetik, levegőjét kicserélik a program kezdete előtt. Kövessük mesterünk utasításait és nagyon fogjuk élvezni, a forróságban töltött időt ami sokkal rövidebbnek tűnik ilyenkor mint általában.
1.      Sós szeánsz alkalmával egy előmelegedési szakasz után  a szaunamester sót oszt ki a bent ülők között majd mindenki elkezdi az egész testfelületén szétdörzsölni. Ezáltal az elhalt hámsejtek leválnak a bőr puhává és tisztává válik, az apróbb sebek összehúzódnak. Jelentősen növelik a bőrsejtek aktivitását. A sós kenegetésből természetesen kimaradnak az intim testrészek illetve a szem és környéke.
2.      Aroma szeánsz lehet gyógynövények keveréke, menthol vagy illóolaj amit vízzel keverve a forró kövekre önt a szaunamester és egyenletesen oszlat el a helyiségben egyesítve az intenzív izzadás méregtelenítő hatását az aromaterápia hatásaival.
3.      Mézes szeánsz felmelegedés után kis tégelyben mézet kapunk amit egyenletesen a bőrbe masszírozva beépül és felszívódik, ezzel téve puhává és bársonyossá bőrünket. Ha párban vagyunk segíthetünk egymásnak az egyenletes eloszlatásban. Közben a szaunamester vízzel locsolja a köveket jobban megnyitva a bőr pólusait, intenzívebbé téve az izzadást. Ne féljünk tőle nem maradunk ragacsosak a méz teljes egészében felszívódik bőrünkön keresztül.
Sörös szeánsz nem kenegetjük magunkat sörrel és nem is isszuk meg. A sör a kövekre kerül és gőzzé alakulva maláta és árpa keverékének illatával telíti a levegőt. Ennek illata nagyban hasonlít a frissen sült kenyér illatához. Nagy mennyiségben szabadul fel és csapódik le bőrünkön a sörben fellelhető E és D vitamin, mely bőrünkbe épülve selymessé, finom tapintásúvá teszi azt.

Miután megkaptuk a fürdőlepedőnket jöhetett a vetkőzés. Ami nem szimpatikus az az volt, hogy nincs külön öltöző, hanem a női wc-ben kellett tolongani, de gondolom amikor a helyiség készült, akkor még nem gondoltak szeánszokra.

Beültünk a szaunába 12-en (még éppen elviselhető volt a létszám, de szerény véleményem szerint elég lenne ha 10 emberrel csinálnák, mert akkor nem lenne az, az érzése az embernek, hogy egy szardíniásdobozban aszalódik éppen). Kovács Tímea szaunamester volt az aki megismertette és azt hiszem meg is szerettette velem ezt a fajta szaunázást. (Már régebben is jártam, sőt volt, hogy heti 3 alkalommal is, de csak simán beültem, öntögettük a vizet a kőre, semmi extra.)

Első körben egy kamillás felöntést csinált, amitől olyan érzésed volt, mintha beleszagoltam volna egy nagy csokor kamillába. Ekkor még úgy gondoltam, hogy semmi extra dolog nem fog történni, csak ülünk és mesélünk. De aztán elővette a kisebb nagyobb törülközőket és egy zászló szerű valamit. Itt már kezdett érdekes lenni a dolog és közölte, hogy most ennyi embernek egyszerre fog orgazmust okozni. :O Akár hányszor megtekerte a zászlót vagy a törölközőket, minden alkalommal kirázott a hideg annak ellenére, hogy a levegő forró volt.

15 perc után jött a 20 perces szünet. Persze kezdjük a szünetet a lehűléssel, hideg zuhany, merülő medence. Csak kapkodtuk a fejünket amikor a pasik elkezdték ledobálni magukról a textilt és mentek a zuhany alá, majd pedig a merülő medencébe. Még a zuhany megoldható lett volna takargatással, de a medence már nem. Igaz meg kell jegyeznem, hogy nagyon rendesek voltak, mert a lámpák le voltak kapcsolva és gyertyák égtek mindenhol, ha az urammal lettem volna ott ketten még romantikusnak is mondanám az egészet. De bátor voltam, bíztam a sötétben és a lepedőt ledobva csobbantam egyet a jéghideg merülő medencébe. Nem is gondoltam magamról, hogy ilyen kemény és bevállalós vagyok, de akkor nagyon jól esett, még soha előtte nem próbáltam.

A második kör előtt láttuk, hogy letakarják a padokat lepedővel, és az ismerősöm meg is kérdezte, hogy mi lesz ez, vetkőzős buli? (bocsi Panni én sem tudtam) beültünk, és kaptunk kis tálakat amiben tengeri só volt oliva olajjal összekeverve. Parancsszó kiadva, dörzsöljük át a testünket vele, kivéve az arcot. Csak úgy szerényen, szemlesütve elkezdtük a karunkat végigdörzsölni, amikor azt vettem észre, hogy a mellettem ülő idősebb úr, lazán letekerte magáról a lepedőt, és ahogy szétnéztem így tett mindenki más is. Mit volt mit tenni, mi is követtük a példájukat. Miután levetkőztem a gátlásaimat még azt is mondhatnám, hogy élveztem. (azt már kevésbé, hogy a só, a frissen szőrtelenített bőrömet úgy csípte, hogy majd meg bolondultam) Arra kell nagyon figyelni, hogy utána az izzadságcseppet ne akard a szemedből kitörölni, mert nem biztos, hogy a továbbiakban élvezni fogod a szeánszot. (az egyik fiatalember arra panaszkodott, hogy ő olyat is megfogott a sós kezével amit nem biztos, hogy jó ötlet volt, mert utána végig sziszeget a szünetig) Amíg a sóval dörzsöltük magunkat Timi egy jázmin, ylang-ylang, vanília, mandarin illóolajos felöntést csinált. Hát az az illat, még parfümbe is elfogadnám. Persze most sem maradt ki a törölközős akrobatika és a sorozat orgazmus J

20 perc szünettel egybekötött nudi jött megint.

A végén egy jeges-sörös felöntéssel zártuk a bulit. A sört nem kentük és nem is ittuk sokak nagy sajnálatára, hanem a kőre locsolta és a jégkockákat is a kőre dobálta rá. Mi már csak akkor kaptunk belőle amikor már könyörögtünk érte. Itt az illattal voltak problémáim, nem igazán vagyok sörös és a párolgó maláta illata sem hozott igazán lázba. Azt hiszem ez volt a legmelegebb kör, hiszen a csúcson kell abbahagyni azt mondják.
Timi mondta, hogy aki szeretné, azt a végé szívesen nyakon önti egy dézsa jeges vízzel. Persze, hogy az elsők között jelentkeztem rá, hiszen már olyan régen ki akartam próbálni. Hát mit ne mondjak, meglepő és mulatságos volt. Azért meglepő, mert olyan hidegre nem számítottam, mulatságos meg azért, mert egy sikítással zártam a szeánszot és körülöttem mindenki röhögött. Mondjuk ezt a nyakon öntést nem mindenki vállalta be.

A bőröm annyira puha tapintású lett az egész művelettől, mint egy baba popsi.
Akinek a közelében van ilyen lehetőség csak ajánlani tudom, legyetek merészek és vetkőzzétek le a gátlásokat.

Ahol kipróbálhatjátok: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése